Jak promować filmy promocyjne i spoty reklamowe: wskazówki DRONTEAM dla naszych klientów.
  • Sławomir Urbaniak

Jak promować filmy promocyjne i spoty reklamowe: wskazówki DRONTEAM dla naszych klientów.

Aktualizacja: 11 mar 2019


Otrzymałeś od nas film promocyjny, wideorelację, spot reklamowy lub inną produkcję video. Wiesz, że dzięki tej produkcji możesz zrealizować swoje cele. Dla jednych celem jest pozyskanie sponsorów na kolejne edycje wydarzenia, wypromowanie imprezy, miejsca bądź obiektu, a dla innych promocja firmy, zaproszenie do zakupu czy skorzystania z usług i budowa profesjonalnego wizerunku w Internecie. Niezależnie od tego jakie są Twoje, sam film wpuszczony do sieci to jeszcze nie sukces. Jak to mówią szczęściu trzeba pomóc. Zapewne zdajesz sobie sprawę, że niestety ale liczy się liczba wyświetleń, ponieważ tak właśnie na produkcję będzie patrzył potencjalny sponsor. Liczy się też zasięg, ponieważ statystycznie, aby sprzedaż produkt musisz dotrzeć np. do 1000 odbiorców. Dlatego ważne jest to, co uczynisz po otrzymaniu od nas filmu promocyjnego. W tym poście postanowiłem zebrać sugestie, którymi dzielę się ze swoimi klientami. 1. FACEBOOK: DODANIE JAKO FILM WŁASNY

Otrzymałeś od nas plik, który możesz dodać jako własny film na Facebooku. I to jest pierwsza rzecz, którą należy zrobić. Nie wiem, czy wiesz, że Facebook i Youtube to konkurencja i FB ostro tnie zasięgi filmów dodanych z YT. A najbardziej faworyzuje oryginalne materiały dodane przez swoich użytkowników. Zasięgi filmów dodanych bezpośrednio na Facebooku mogą być nawet 100 x większe niż dodanie linku na Youtube.

Przykład: Premiera naszej prezentacji z drona i kamery Hali Sportowej Kęty- Podlesie na Facebooku:

Wynik z 19 dni.

LINK Z YOUTUBE: 277 wyświetleń i 5 reakcji 0 komentarzy 2 udostępnienia.


DODANO NA FACEBOOK: 5100 wyświetleń 238 reakcji 41 komentarzy i 46 udostępnień.


2. FACEBOOK: NAJLEPSZY CZAS NA PUBLIKACJĘ: Tutaj posłużę się wnioskami, które wyciągnąłem z jednego ze specjalistycznych artykułów, zawierającego statystyki. Na pewno nie publikuj w niedzielę ani poniedziałek. A więc wybierz: wtorek, środę, czwartek, piątek, sobotę. Jeśli chodzi o godzinę to 15:00 lub 19:00 w zależności od tego, jaką masz grupę odbiorców. Możesz też wesprzeć się statystykami ze swojego Fanpage'a klikając w rubrykę posty zobaczysz, o której Twoi fani są najbardziej aktywni. U mnie wygląda to tak:


Wzrost utrzymuje się od 17:00 do 20:00. W podanych dniach i rzeczywiście w poniedziałek i niedzielę jest najmniej gości. Publikuj ten sam film wielokrotnie. Raz we wtorek o 15:00 raz w czwartek o 18:00 a raz

w sobotę o 12:00. Sobota stanowi wyjątek. Można publikować wcześniej. Chyba, że wiesz, że Twoja grupa docelowa jest wtedy nieaktywna np. kelnerzy. Co ciekawe w sobotę ludzie mają najwięcej chęci, aby udostępniać posty innych. Tak wynika ze statystyk. Dlatego przejdę do kolejnego punktu.

3. ZNAJOMI NA FACEBOOKU: Kolejnym krokiem będzie wysłanie krótkiej prośby do znajomych w messengerze wraz z linkiem do filmu na Facebooku. Już wiesz, że najlepiej rozesłać to w piątek i sobotę. Należy zacząć od osób bezpośrednio zaangażowanych w wydarzenie. Nie licz na to, że każdy sam od siebie udostępni bo po prostu mógł nawet nie zobaczyć filmiku w gąszczu newsów. Napisz. Pamiętaj o złotej zasadzie, aby zawsze zwracać się po imieniu do odbiorcy. Facebook szybko zablokuje opcje wysyłania wiadomości, jeśli będziesz robić tylko kopiuj wklej. Poza tym człowiek, do którego zwracasz się po imieniu nie potraktuje tego jako spam. Także wyślij linki do znajomych i poproś innych z którymi działasz, aby również to zrobili. Premiera filmu promocyjnego na Twoim fanpage'u to również idealny moment, aby bliscy zaprosili swoich znajomym do polubienia Twojej strony na Facebooku. Być może ktoś z nich także prowadzi fanpage i możesz odwdzięczyć się tym samym? CIĄG DALSZY NASTĄPI NIEBAWEM A W NIM:

5. COVER VIDEO NA FACEBOOKU (film zamiast zdjęcia w tle):


Facebooku jest bardzo dobrym sposobem prezentacji swojej firmy/działalności w social media. Dzięki niemu możemy w szybki, dynamiczny sposób zaprezentować swoje produkty, usługi czy firmę. Dodatkowo pozwala nam na pokazanie ich mocnych stron. W 2017 roku, Facebook wprowadził nową funkcję, czyli wideo w tle na fanpage’u. Możemy zamieścić film/animację trwającą od 20 do 90 sekund. Ważne aby jakość materiału była dobra, a czas filmu trwał od 60 do 90 sekund. Proszę wziąć pod uwagę, że coraz więcej fanpage’ow firmowych wykorzystuje tę funkcję, ponieważ gwarantuje o wiele większą atrakcyjność fanpage'a. Nie musisz się o nic martwić, jako DronTeam posiadamy w swojej ofercie usługę filmu w tle na Facebook, dzięki której zaprezentujesz najmocniejsze strony swojej firmy.

6. GRUPY ORAZ WYDARZENIA NA FACEBOOKU:

Kolejnym sposobem są grupy na Facebooku. Możemy utworzyć bądź dołączyć już do istniejących grup. Dzielą się one na różne kategorie (Edukacja, Hobby i zainteresowania, Nauka i technologia, Biznes itd.). Dodatkowo posiadają różne ustawienia prywatności (grupa otwarta, zamknięta, tajna). Już wiemy co to są grupy, więc możemy zacząć działać. Na początku proponowałbym dołączenie do istniejących już grup, ułatwi to dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów czy sponsorów. Po zapoznaniu się z tematem grup, warto zadać sobie pytanie czy aktualna forma mi wystarcza, czy chciałbym sprobować czegoś nowego. Jeśli uznamy, że chcemy spróbować czegoś nowego, możemy utworzyć własną grupę i zaprosić do niej pierwsze osoby. W ten sposób będziemy sami budować grupę odbiorców, lecz jest to dosyć długi proces. Natomiast dużo łatwiej jest już dołączyć do utworzonej grupy, ponieważ posiada już ona pewną grupę odbiorców i łatwiej będzie na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów.


Przejdźmy teraz do wydarzeń na Facebooku. Analogicznie jak do grup, możemy utworzyć bądź dołączyć już do istniejących wydarzeń. Cały system jest zbliżony do siebie, działa na takiej samej zasadzie a jedyne czym się różni jest wygląd. Wydarzenia są bardzo dobrym dodatkiem, pomagającym w promocji naszego produktu, imprezy itd. Przykładowo: nasza firma wydała nowy produkt oraz posiadamy gotowy film prezentujący owy produkt. Tworzymy wydarzenie o nazwie "Nowy produkt (nazwa firmy)", zapraszamy naszych znajomych i piszemy posta promującego nasz nowy produkt na grupie, ważne aby umieścić w poście film prezentujący oraz udostępnić link do wydarzenia.


7. REKLAMA NA FACEBOOKU:


Przeglądając Facebooka oprócz informacji czy wiadomości natrafiamy także na reklamy. Warto zauważyć, że większość z nich jest skierowana do naszych aktualnych potrzeb - tak właśnie działa algorytm Facebooka. Jak utworzyć kampanię reklamową bez wsparcia agencji reklamowej czy domu mediowego? W tym zadaniu pomoże nam narzędzie Facebook Ads Manager.


Stworzenie kampanii nie jest darmowe, dlatego musimy dobrze przemyśleć: co chcemy osiągnąć, jaki mamy cel, do kogo i w jakim czasie chcemy dotrzeć oraz jaki mamy budżet. Następnym krokiem będzie określenie grupy odbiorców. Podczas tworzenia kampanii możemy określić do jakiej grupy chcemy dotrzeć, dodatkowo dzielą się one m.in. pod kątem (płci, miejsca zamieszkania, wieku, zainteresowań).





Kolejnym etapem będzie ustawienie celu kampanii (nie można go później zmienić!).




Rozpoznawalność marki– płacisz za 1000 wyświetleń reklamy. Facebook pokaże Twoją reklamę tym osobom, które według jego „magicznego algorytmu” będą zainteresowane ( z wybranej przez nas grupy docelowej).


Zasięg – możesz dotrzeć do jak największej liczby nowych/różnych użytkowników.


Ruch – dzięki niemu na naszą stronę WWW możemy skierować jak najwięcej osób.


Aktywność – umożliwia zdobycie dużej liczby aktywności takich komentarze, reakcje, czy zdobycie nowych użytkowników.


Instalacje aplikacji, wyświetlanie filmu, pozyskiwanie kontaktów – w tym przypadku wiadomo do czego służą.



Następnie musimy ustawić dodatkowe opcje takie jak:



-Budżet dzienny - pozwala ustalić maksymalną kwotę do wydania każdego dnia kampanii.


-Budżet całkowity - to druga możliwość, gdzie podaje się określoną kwotę, która zostanie przeznaczona na pokrycie całego okresu emisji.


-Harmonogram - umożliwia określenie wyświetlania reklamy.


-Optymalizacja pod kątem tutaj mamy do wyboru kilka opcji:

- Aktywność wobec postu

- Unikatowy zasięg dzienny

- Wyświetlenia

- Kliknięcia

którą wybierzemy zależy od tego jakie mamy cele i co chcemy osiągnąć.


-Kwota oferty - Najlepiej samemu ustawić stawki za kliknięcie lub wyświetlenia, dodatkowo Facebook sam nam zasugeruje pewne widełki cenowe.

Ceny i budżety, które widzisz w menadżerze są cenami netto. Z konta zostanie Ci ściągnięta kwota powiększona o 23 procentowy podatek!


-Kiedy naliczamy opłatę – tutaj polecam pozostawić domyślnie.


-Harmonogram wyświetlania reklam - dzięki niemu możemy sprecyzować wyświetlanie reklamy w konkretnych porach dnia.


-Typy wyświetlania – kolejna funkcja zaawansowana. Jest to swoisty akcelerator pomagający intensywniej wyświetlać reklamy w danej porze. Jest to związane ze znacznie wyższymi kosztami za kliknięcia/wyświetlenia. Dlatego też nie polecam ruszania tej opcji. Dobrze za to się sprawdza przy działaniach real time marketingu. Zwłaszcza, jeśli połączymy to z powyższym planowaniem wyświetlania reklam.



Ostatnim krokiem będzie stworzenie kreacji reklamowej. Tutaj określimy jak chcemy żeby wyglądała nasza reklama. Posłużyć nam może grafika, wideo lub post z naszego fanpage’a.


Do wyboru mamy kilka opcji które ustawiamy również w zależności od tego co chcemy osiągnąć oraz jaki mamy cel. Opiszę najlepsze według mnie.


Pojedynczy obraz – najpopularniejszy format. Pozwala na stworzenie 6 reklam w zestawie z różnymi grafikami.


Pojedynczy film – Wideo powinno być formatu 16:9. Najlepiej by trwał od 60 do 90 sekund, w tym przedziale uzyskamy więcej pełnych wyświetleń.


Kolekcja – format skierowany głównie dla telefonów (szybko się ładuje i wyświetla kreacje) przez co umożliwia lepszy wskaźnik klikalności.



8. NEWSLETTER I PODZIĘKOWANIE DLA SPONSORÓW W E-MAIL:

9. YOUTUBE:


Youtube jest kolejnym serwisem który pomoże nam wypromować nasze filmy.

Przed wrzuceniem naszego materiału powinniśmy zadbać w głównej mierze o estetykę naszego kanału.


-Nazwa kanału - powinna być jak najkrótsza (bez znaków typograficznych)


-Szata graficzna - składa się z takich rzeczy jak: banner, avatar oraz miniaturki do filmów.

W głównej mierze te rzeczy zwracają i przykuwają uwagę potencjalnego widza. Postaraj się aby szata graficzna była dobrze dopasowana kolorystycznie (logo firmy).

-Avatar powinno znajdować się logo twojej firmy.


-Banner nazwa firmy + krótki opis/slogan, dodatkowo możesz zamieścić linki do swoich social media na grafice.


-Miniaturki filmów ciekawe zdjęcie związane z samym filmem, obrobione z narzuconymi już standardami przez użytkowników youtube.


-Informacje - w tej sekcji powinniśmy dodać opis naszej firmy (kiedy powstała, czym się zajmuje itd.), warto podlinkować swoje strony (www, facebook, instagram). Ważne aby opis nie był zbyt długi.


-Organizacja - kolejną rzeczą jest organizacja samego kanału, warto stworzyć kilka playlist które pozwolą nam łatwiej segregować materiały dodawane na nasz kanał.


-Filmy (tytuł, opis, miniaturka)

- Tytuł filmu - powinien być tematyczny i krótki, przykładowo: "Dom na sprzedaż Wisła - DRONTEAM" taki film możemy wrzucić do playlisty "Dla Agencji Nieruchomości".

W opisie warto by było wspomnieć co dokładnie przedstawia film, dla kogo jest zrobiony itd. Dodatkowo polecam podlinkować swoje strony.



10. LOKALNE STRONY INFORMACYJNE:

PRZEJDŹ NA STRONĘ GŁÓWNĄ DRTONTEAM

#filmypromocyjne #filmyreklamowe #spotyreklamowe #filmykorporacyjne #marketing #promocjawinternecie #facebook #youtube #dronteam

97 wyświetlenia

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Chcesz poznać szczegóły?

Zadzwoń teraz lub

zostaw dane a skontaktujemy się z Tobą.

Kontakt:

Dronteam Sławomir Urbaniak

 

Tel: 733-433-943

E-mail: kontakt@dronteam.pl

© 2018-2020 DRONTEAM wszelkie prawa do zdjęć,  grafik, tekstów, filmów zastrzeżone.  Chcesz pożyczyć zdjęcie? skontaktuj się z namiStrona WWW stworzona przez DRONTEAM.