Filmy promocyjne i zdjęcia z drona w branży nieruchomości. Moja opinia.
  • Sławomir Urbaniak

Filmy promocyjne i zdjęcia z drona w branży nieruchomości. Moja opinia.

Aktualizacja: 7 mar 2019


W tym artykule zaprezentuję pomysł na innowacyjne podejście do sprzedaży nieruchomości w Polsce, dzięki wykorzystaniu filmów z użyciem drona i tradycyjnego wideofilmowania. Postawienie na filmy promocyjne nieruchomości wykonane dronem oraz zdjęcia z powietrza jako nowego sposobu prezentacji oferty agencji nieruchomości, może zrewolucjonizować branżę i bardzo ułatwić życie nie tylko agentom, ale też klientom, oferując znacznie lepsze doświadczenia kupna/sprzedaży dla obu stron.

Przyznam, że pomysł zrodził się na podstawie moich obserwacji rynku amerykańskiego, który poznaję przez słuchanie podcastów ekipy Drone U. Tam filmowanie dronem to nieodłączny element ofert sprzedaży wartościowych nieruchomości. Praktycznie każda pozycja premium ma dołączony film promocyjny. Ale nie tylko stąd. Sam pracowałem jako specjalista ds. sprzedaży i obsługi klienta przez 12 lat i mam na koncie wiele sukcesów, więc mogę powiedzieć, że potrafię rozpoznać skuteczne metody sprzedaży. Na temat filmów promocyjnych w branży nieruchomości patrzę również z perspektywy klienta, gdyż sam za niedługo się nim stanę, a że jestem osobą, która dysponuje niewielką ilością wolnego czasu, chciałbym, aby tak właśnie wyglądał proces selekcji ofert, jak opiszę w tym artykule.


Hotel Gołębiewski Wisła - Zdjęcie z powietrza (Dronteam)

Filmy promocyjne to oszczędność czasu

Jesteś agentem lub prowadzisz biuro nieruchomości? Wyobraź sobie dwie sytuacje. Akurat masz klienta, który szuka czegoś wyjątkowego. Poznajesz jego potrzeby i wynika z nich, że chciałby on obejrzeć wszystkie Twoje najlepsze nieruchomości. Planujesz dla niego cały dzień. Kolejno odwiedzacie wybrane posiadłości i starasz się z całych sił podkreślić walory każdej willi. Jednak z biegiem dnia klient staje się coraz bardziej zmęczony i Ty również. Ostatecznie umawiacie się na kolejny termin. Wiesz, że w takich sytuacjach często tracisz klienta, bo narastają w nim wątpliwości i postanawia jeszcze poszukać i sprawdzić oferty innych agentów.

A czas to pieniądz

Druga sytuacja. Postanawiasz dla swoich obiektów premium wykonać profesjonalne filmy promocyjne i zdjęcia z drona. Zapraszasz klienta do biura. Najpierw prezentujesz mu nieruchomości z lotu ptaka, połączone z ujęciami z wnętrza, wzbogacone o nastrojową muzykę, a może nawet o nagranie lektora, animowane napisy i grafiki lub własne wystąpienie. Wszystko odbywa się w zaciszu komfortowego biura, z ciepłą kawą i herbatą, z dostępem do WC. Wiem, że brzmi to trywialnie, ale spójrzmy prawdzie w oczy, ile razy zwykłe ludzkie potrzeby wygrały z ambicjami...klient ogląda nieruchomość na monitorze, zadaje pytania na bieżąco. W ciągu kilku godzin udzielasz wszystkich odpowiedzi i fundujesz mu znacznie bardziej przyjemny od stania w korkach - spacer wirtualny. W końcu klient wybiera jedną, może dwie nieruchomości i umawiacie się na drugi dzień na prezentację. Jest podekscytowany, nie może się doczekać.




Dobre materiały promocyjne ułatwiają sprzedaż:


Następnego dnia po obejrzeniu wybranych przez klienta nieruchomości zapada decyzja i podpisujecie umowę. Dlaczego? Ponieważ był wypoczęty i pełny optymizmu. Ty też. Poza tym znacznie łatwiej podjąć decyzję, gdy mamy dwie opcje do wyboru, a nie dziesięć. Etap selekcji został załatwiony w biurze. Mało tego! Masz jeszcze czas dla drugiego klienta. Już wiesz, że dziś pokażesz mu o jedną prezentację mniej. A pozostałe filmy promocyjne nadal będą dla Ciebie pracowały.



Portfolio fotografii z powietrza zamiast zwykłych zdjęć przewagą konkurencyjną.

Gdy wejdziemy na pierwszą z brzegu stronę z ofertami nieruchomości, zauważymy, że wszystkie agencje, a także klienci bezpośredni, prezentują swoje obiekty w podobny sposób. Zdjęcie z przodu i z tyłu, kilka w środku i ogródek. Zatem jak się wyróżnić? Właśnie dzięki zdjęciom i filmom z drona w jakości 4K. Jeśli zamieścimy ofertę w Internecie już na wstępie posiadając zdjęcia z lotu ptaka, bardziej zainteresujemy klienta. A jeśli zaoferujemy mu wizytę w biurze i puścimy kilka filmów, zobaczy on, że profesjonalnie podchodzimy do tematu, ponieważ dbamy o jego czas.

I swój.


Zdjęcie z drona - osiedle Bociania Bielsko-Biała (Dronteam)

Zdjęcia i filmy z powietrza to przełom w branży nieruchomości?

Jak najbardziej! Ogromna oszczędność czasu i większa skuteczność sprzedaży pokryją z nawiązką niewielkie w porównaniu do tego koszty produkcji wideo prezentacji nieruchomości z lotu ptaka.


Oto korzyści:

  • pozwolą klientowi dokonać wstępnej inspekcji

  • zobaczyć całą okolicę i sąsiedztwo

  • filmy i zdjęcia z drona są przyjemniejsze dla oka

  • ułatwią i umilą proces wyboru obiektu

  • dzięki muzyce w filmie możemy wprowadzić widza w odpowiedni klimat

  • napisy lub lektor mogą wskazywać najważniejsze walory

  • posiadając w ofercie filmy i zdjęcia z drona łatwiej o wyłączność!


Na zachodzie to już norma. Drony są wykorzystywane do wykonywania fotografii z lotu ptaka, aby uzyskać unikalną perspektywę budynku. W szczególności, kiedy mówimy o willach czy posiadłościach z kawałkiem ziemi, trudno pokazać te zasoby w inny sposób. Dla potencjalnych kupujących bardziej interesująca jest perspektywa, jaką oferują zdjęcia lotnicze. Ponadto stwarza ona szansę dokonania swego rodzaju pre-inspekcji.


Inspekcja nieruchomości przed kupnem

Przyszły nabywca zwraca uwagę nie tylko na cenę nieruchomości, ale także na ewentualne koszty wymaganych remontów czy napraw, które go czekają. Oglądając film 360 stopni w wysokiej rozdzielczości będzie sam mógł wstępnie ocenić czy np. komin nie jest uszkodzony, czy dach nie ma braków, a nawet ocenić sąsiedztwo, czy przypadkiem pod jego piękną willą nie mieszka osoba, która zwykła składować śmieci na swoim podwórku. Takie badanie przed wizytą może zaoszczędzić bardzo dużo czasu - zarówno agenta jak i potencjalnego klienta.


Panoramy sferyczne 360 do prezentacji działki i okolicy


Panoramy sferyczne z drona to bardzo wartościowe narzędzie do prezentacji np. działki. Zdjęcie 360 wykonuje się zwykle z wysokości 30-50 metrów nad budynkiem. Technologia daje możliwość dowolnego obracania zdjęcia widzowi, a także przybliżania i oddalania. Panoramę sferyczną możemy połączyć z wirtualnym spacerem, który także możemy wykonać jako DRONTEAM.


Oto przykład (aby zobaczyć panoramę kliknij):

Film reklamowy z drona: prezentacja wideo

Gdy mamy do czynienia z posiadłością nad morzem czy jeziorem, nie ma innej możliwości pokazania jej pełnego piękna niż zrobienie ujęcia dronem znad wody. To naprawdę robi wrażenie na klientach. Tego wrażenia nie zrobi nawet wizyta klienta na miejscu, chyba że wybierzemy się z nim łódką na środek jeziora i dokonamy prezentacji z tej pozycji. Podobnie sytuacja ma się w przypadku obiektów przemysłowych na sprzedaż, takich jak hale czy całe firmy. Tutaj wchodzimy już w temat promocji obiektów czynnych, dla których dobre filmy promocyjne mogą zrobić też wiele dobrego, lecz to temat na inny wpis. Jednak korzystając z momentu, prezentujemy filmik naszego wykonania nowej hali sportowej w Kętach.


Wymagania względem firmy wykonującej filmy i zdjęcia z drona

Warto wiedzieć, że aby wykonywać tego typu zlecenia komercyjne, operator drona musi mieć ukończony specjalny kurs i zdany egzamin państwowy. Dzięki temu oprócz bezpieczeństwa zapewnia lot zgodny z prawem. Certyfikowanego pilota nie obowiązują bowiem limity odległości od zabudowań. Pilot musi też posiadać ubezpieczenie OC oraz ważne badania lekarskie. Firma powinna oferować obróbkę zdjęć i postprodukcję wideo. Idealnie, jeśli dysponuje także kamerami i aparatami naziemnymi. Nie trzeba wspominać, że filmowanie i fotografia dronem powinny być wykonywane z pasją. DRONTEAM spełnia wszystkie te warunki. Dlatego skontaktuj się z nami a chętnie pomożemy Ci wypromować Twoje najcenniejsze nieruchomości, aby ułatwić życie Tobie i Twoim klientom.

Co na to sąsiedzi?

Pamiętajmy, że drony na polskim niebie wciąż budzą wiele emocji. Ludzie wokół posiadłości mogą bać się czy nie będą podglądani, czy nie dojdzie do uszkodzenia ich mienia. Dlatego praktyką, jaką stosujemy, jest zawsze poinformowanie sąsiadów o tym, co się dzieje. Wystarczy zapukać i powiedzieć: "Witam będziemy teraz robić wideo prezentację tej nieruchomości dla agencji. Zadbamy o Państwa prywatność i bezpieczeństwo." Naszym motto jest wykorzystywanie dronów w dobrych celach, dlatego chętnie odpowiadamy na pytania osób, które interesują się nami podczas zleceń.

Ty w roli klienta

Na koniec postaw się w roli klienta. Co byłoby dla Ciebie bardziej komfortowe? Obejrzenie 5 prezentacji wideo i wyjazd w 1-2 miejsca czy wyjazd w 5-7 miejsc? Dlatego nie wahaj się i dołącz do grona osób wyznaczających nowe trendy w prezentacji nieruchomości. Wyróżnij się na tle konkurencji i zamiast zwykłych zdjęć zacznij zamieszczać na portalach zdjęcia z lotu ptaka i zleć film promocyjny dla swoich nieruchomości premium. Zyskasz zarówno Ty, jak i klient. Zadzwoń teraz lub wypełnij poniższy formularz, a skontaktujemy się z Tobą. Pamiętaj - nie musisz od razu decydować się umieszczenie w portfolio wszystkich nieruchomości. Nawet pojedyncza prezentacja wideo zaoszczędzi masę Twojego czasu.



#dronywbranzynieruchomosci #filmowaniedronem #filmowaniezdrona #filmowaniedronem #filmowaniezpowietrza #filmpromocyjny #filmypromocyjne #profesjonalnefilmypromocyjne #zastosowaniedronow #jakzarobicnadronach #zdjeciazdrona #fotografiadronem #ujeciadronem #dronnieruchomości #agencjanieruchomości #dlaagenta #dronteam #zdjecialotnicze #zdjeciazpowietrza #zdjeciazlotuptaka #panoramy360 #panoramysferyczne #spacerwirtualny

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Chcesz poznać szczegóły?

Zadzwoń teraz lub

zostaw dane a skontaktujemy się z Tobą.

Kontakt:

Dronteam Sławomir Urbaniak

 

Tel: 733-433-943

E-mail: kontakt@dronteam.pl

© 2018-2020 DRONTEAM wszelkie prawa do zdjęć,  grafik, tekstów, filmów zastrzeżone.  Chcesz pożyczyć zdjęcie? skontaktuj się z namiStrona WWW stworzona przez DRONTEAM.