• Sławomir Urbaniak

Czy warto nadal robić film promocyjny dla firmy, skoro wszyscy to robią?

Aktualizacja: 25 kwi 2019


Artykuł, z którego dowiesz się dlaczego tak wiele firm inwestuje w filmy promocyjne, spoty reklamowe, filmy korporacyjne i ogólnie w wideomarketing.


Osoby odpowiedzialne za marketing w firmie coraz częściej sięgają po niestandardowe formy promocji, takie jak trendsetting i product seeding czyli promowanie marki związanej np. z modą poprzez "obdarowanie" znanej osoby, która nosząc lub użytkując produkty danej firmy, wywoła w swoim środowisku chęć posiadania. Inną niestandardową formą marketingu XXI wieku jest buzz marketing czyli marketing szeptany, mający na celu sprowokowanie dyskusji na dany temat np. na neutralnym forum, a następnie podsunięcie produktu lub usługi firmy, która dany problem rozwiązuje. Inną ciekawą formą promocji marki jest brand blogging, który stawia markę w roli eksperta w danej dziedzinie.


Jednak jako właściciel firmy zanim posuniesz się do niestandardowych form promocji, powinieneś najpierw zadbać o podstawy, czyli wywołanie pierwszego pozytywnego wrażenia u swojego potencjalnego klienta. W tym celu najlepiej stworzyć profesjonalną sesję zdjęciową lub film promocyjny dla firmy i zamieścić te materiały w sieci - mediach społecznościowych, stronie www lub na portalach, na których się reklamujesz.


Film reklamowy a pierwsze wrażenie

Zastanów się, co da Ci najlepszy efekt, gdy chcesz zdobyć zaufanie swojego potencjalnego klienta, który po raz pierwszy ma kontakt z Twoją marką? Super strona Internetowa? Obszerny artykuł sponsorowany? Wiele pozytywnych opinii klientów na jakimś forum? Nie do końca, ponieważ nie mamy dziś czasu czytać wszystkiego. Pewnie nawet teraz przeskakujesz między nagłówkami, szukając najbardziej istotnych dla siebie odpowiedzi czy promocja firmy z lotu ptaka, z drona w połączeniu z klasycznym materiałem wideo to coś, czego potrzebujesz?

Przewaga filmu reklamowego nad pozostałymi formami promocji

Czy wiesz, że statystyki Youtube jasno pokazują, że uwagę odbiorcy można utrzymać tylko przez 1-3 minuty? Tyle właśnie powinien trwać film promocyjny firmy. W zalewie treści, użytkownicy Internetu stali się bardziej leniwi, chcą mieć informacje podane na tacy, najlepiej w pigułce. Błyskawicznie wyrabiają sobie zdanie na dany temat. Mimo krótkiego czasu utrzymania uwagi, statystyki pokazują też , że to właśnie filmik ma największy współczynnik klikalności w wyszukiwarce Google.

Zalety filmu promocyjnego

Jedna inwestycja - wiele zastosowań promocyjnych. Link do filmu możesz umieścić zawsze i wszędzie. Dzięki formie wideo, znacznie szybciej przekażesz informacje swoim odbiorcom. Pamiętajmy też, że oprócz obrazu, możesz wykorzystać ścieżkę dźwiękową, zyskując dodatkowy kanał dotarcia do świadomości widza. Ponadto film zwiększa zaufanie do marki, powoduje, że klient zatrzyma się na Twojej stronie dłużej, będzie bardziej chętny podać dane kontaktowe, gdy zobaczy, że o podjęcie danej akcji prosi konkretna osoba, a nie komputer. Możesz pokazać nie tylko swój biznes, ale także produkty, z wielu perspektyw, pod różnym kątem, bawiąc się światłem i nastrojem. Oprócz zamieszczenia spotu reklamowego w postaci wideo w Internecie, możesz także wyświetlić go na projektorze lub monitorze plazmowym np. na konferencjach, w centrach handlowych a nawet komunikacji miejskiej. A jeśli budżet na to pozwoli, możesz tez postarać się o emisję w telewizji lokalnej lub ogólnopolskiej.

Filmowanie z powietrza dronem ulepsza spoty reklamowe

Jak każdy obraz, ujęcia z drona wzbogacą również Twój film promocyjny. Piękne widoki, których nie da się uchwycić z ziemi, subtelnie wplecione w całą kompozycję poprawią odbiór całej produkcji, bazując na poczuciu estetyki odbiorcy. Załóżmy, że Twoja firma znajduje się w naszym mieście. Bielsko-Biała z lotu ptaka wygląda przepięknie. Dlaczego by nie pokazać tego klientowi?


Filmy z drona wplecione w spot reklamowy mają jeszcze 3 ważne zastosowania: 1) Dzięki ujęciom z powietrza można zaprezentować lokalizację firmy. Dobrze jest umieścić ujęcia z drona na początku filmu promocyjnego. Dzięki temu klientowi łatwiej będzie zapamiętać, gdzie mieści się Twoja firma. Łatwiej do niej dotrze, a może nawet wstąpi, gdy będzie przechodził?


2) Są branże, takie jak branża motoryzacyjna, eventowa czy sportowa, gdzie filmowanie dronem to wręcz "must have" w filmie reklamowym. Wszędzie gdzie należy zaprezentować ruch np. nagrywanie z drona jadącego samochodu, czy biegnących sportowców, warto to zrobić. 3) Przedstawienie w filmie promocyjnym fragmentów miasta, pozwoli potencjalnemu klientowi łatwiej zidentyfikować się z Twoją marką. To, co wydaje nam się znajome, budzi większe zaufanie. W każdym mieście są miejsca, które wszyscy znają. Dobrze jest pokazać je w filmie reklamowym. Produkcja filmowa to nie tylko wideofilmowanie. Producent powinien znać zasady sprzedaży i marketingu, aby Twój film nie tylko pięknie się prezentował, ale miał także perswazyjny i skuteczny przekaz reklamowy. W Dronteam jesteśmy tego świadomi. Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci bezpłatnie koncepcję reklamy video dla Twojej firmy



Zdjęcia z drona (obiekty firmowe z powietrza)

Niektóre firmy wybierają mimo wszystko formę zdjęć z uwagi na charakter prowadzonej działalności, mogą nie chcieć aż na tyle otwierać się przed klientem. Jest to zrozumiałe. Natomiast wtedy należy posłużyć się jak najlepszymi fotografiami do przykucia uwagi odbiorcy. Najlepiej w tym celu sprawdzają się zdjęcia z drona, które mogą posłużyć nie tylko do celów promocyjnych, ale także służyć jako zdjęcia do archiwum, czy innych celów praktycznych, takich jak materiały prasowe lub galeria na stronie internetowej czy wizytówce Google Moja firma. Jednak gdy wybierzesz film, gdy będziemy na miejscu, wykonamy dla Ciebie zdjęcia z drona. Nasze zdjęcia z powietrza wyróżnia jakość tak szczegółowa, że pozwala na wydruki wielkoformatowe np. obrazy na płótnie, bannery reklamowe, ale też materiały drukowane.

Fotografia lotnicza to niewątpliwie rewolucja z promocji firmy. Warto mieć je w swoim portfolio!





Na tym etapie chcemy wyjaśnić Ci jeszcze rzeczy: Ile kosztuje film promocyjny? Od czego zależy cena? A także czym różnią się od siebie używane przez nas zamiennie nazwy tych produkcji filmowych oraz co nasze studio filmowe może Ci zaoferować?


Film promocyjny | Film korporacyjny | Spot reklamowy - różnice:


Film promocyjny


Film promocyjny w naszym słowniku to prosta produkcja filmowa z użyciem drona lub drona i kamery. Bez dialogów czy specjalnego scenariusza. Jej głównym celem jest zaprezentowanie odbiorcy gdzie znajduje się firma i czym się zajmuje. Rozwiązanie dedykowane dla małych firm produkcyjnych i usługowych. Do tej kategorii zaliczamy również filmy promocyjne dla miast czy prezentacje obiektów.



Film Korporacyjny


W filmie korporacyjnym skupiamy się przede wszystkim na modelu biznesowym. Pokażemy życie firmy lub proces produkcji. Rozwiązanie dedykowane wbrew nie tylko dla korporacji. Zadbamy o scenariusz i reżyserię. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie takiej produkcji filmowej na Fanpage'u zamiast zdjęcia z tle.

Spot reklamowy


Ma zawierać konkretny przekaz perswazyjny. W spotach reklamowych wykorzystujemy zwykle wszystkie dostępne w Dronteam narzędzia audiowizualne, jakimi dysponujemy. Zadaniem spotu reklamowego jest sprzedaż. Tworzymy scenariusz, możemy także napisać tekst do mówienia przez pracowników, wykonać indywidualne udźwiękowienie, grafikę, nagranie lektorskie, zaangażować aktorów, zorganizować plan zdjęciowy, a także wykorzystać animację 2D.



Ile kosztuje film promocyjny z użyciem drona?


Jeden film promocyjny może kosztować 1500 zł a inny 15000 zł. Wszystko zależy od scenariusza, a tak na prawdę od czasu, jaki potrzebny jest do realizacji produkcji filmowej. Innym czynnikiem wyceny filmu reklamowego jest poziom skomplikowania. Co to znaczy w praktyce? Chodzi o to czy filmujemy metodą tradycyjną i robimy montaż pod podkład muzyczny, czy może dodajemy też inne usługi. W Dronteam oferujemy kompleksowe wykonanie filmów dla firm. Cennik filmu promocyjnego kształtują potrzeby klienta. Jesteśmy w stanie wykonać każdą produkcję filmową.


Podsumowanie:

Każda firma, która poważnie myśli o budowaniu swojej marki i wizerunku powinna wcześniej czy później zlecić wykonanie spotu reklamowego, filmu korporacyjnego, filmu promocyjnego czy innej produkcji filmowej. Najlepiej wybrać do tego profesjonalistów, ponieważ przekaz audiowizualny to forma, której dziś najbardziej pożądają odbiorcy treści. Dlatego jeśli masz już pomysł, chętnie opowiemy Ci o zasadach współpracy i sposobie realizacji filmów promocyjnych wraz z sesjami zdjęciowymi, nie tylko z lotu ptaka, ale również metodą tradycyjną. Potrzebujesz inspiracji?


Zajmiemy się także postprodukcją, a nawet ułożymy scenariusz. Otrzymasz od nas gotowy produkt. Pamiętaj, że DRONTEAM to grupa kreatywnych ludzi, którzy pasjonują się fotografią, grafiką i produkcją filmową. Skoro sami prowadzimy firmy, proponujemy tylko sprawdzone sposoby promocji. Jeśli jesteś zainteresowany poznaniem szczegółów, skontaktuj się z nami. Lub poznaj nasze cennik za filmy promocyjne, spoty reklamowe, filmy korporacyjne.


#filmypromocyjne #filmyreklamowe #spotyreklamowe #dlafirm #wideo #videomarketing #promocjawinternecie #dronteam #drondlabiznesu #filmowaniezpowietrza #filmowaniezdrona #zdjęciazdrona #produkcjafilmowa #studiofilmowe #filmowaniedronem #filmykorporacyjne

29 wyświetlenia

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Chcesz poznać szczegóły?

Zadzwoń teraz lub

zostaw dane a skontaktujemy się z Tobą.

Kontakt:

Dronteam Sławomir Urbaniak

 

Tel: 733-433-943

E-mail: kontakt@dronteam.pl

  • Google-512
  • Facebook Social Ikona
  • YouTube Ikona społeczna

© 2018-2020 DRONTEAM wszelkie prawa do zdjęć,  grafik, tekstów, filmów zastrzeżone.  Chcesz pożyczyć zdjęcie? skontaktuj się z namiStrona WWW stworzona przez DRONTEAM.